Friday, April 8, 2011

Langkah Berjimat

kena prewash insert CD at least 3X before usage..

Yasmin with her new CD


CD ni jenis snap button..ader gak jenis velcro...


emmm..jimat...jimat..jimat..tu ajer yg ader dalam kepala ni..memandang kan ahli keluarga nak makin bertambah....


satu daripadanya ialah mengurangkan kan penggunaan diapers......zharif dah boleh tak pakai diaper lagi..kecuali time tido....yasmin masih kecik...tak lama lagi nak ader baby..so kenaa mulakan langkah penjimatan la...caranya...guna CD ( Cloth diaperS)...dah lama ngidam nak beli...at last dapat gak..mcm2 blog aku bukak untuk dapat info CD....sebagai langkah permulaan aku beli yang murah jer...RM20/pc....cam best jer kali pertama aku pakai kan baby aku....tapi kena rajin tukar arrrr coz tak tahan lama sgt cam diapers....


mula2 pakai aku leh jimat dua diapers dalam satu hari..ok kan????ok la coz baby aku kuat "be....".Tapi sebelum guna CD baru tu kena ikut langkah2 yg diberi...untuk tingkat "absorbency" CD tu...next nak beli yang mahal skit arrrr...


boleh dapat info penggunaan CD dari sini

No comments:

Post a Comment