Monday, April 11, 2011

Bengkel Ku

pemandangan belakang bengkel KH

akhir 2009..wah sonoknyer dapat bangunan sekolah baru.....sebab aku pun akan dapat bengkel KH sendiri..tak ler "bertukang " dalam kelas pas ni....berkobar2 pasang niat nak mencantikkan bengkel ni...tapi awal tahun 2010 tu aku tgh sarat pregnant 3rd baby...so buat yang termampu jer la...


ni meja kerja ketua formen...berselerak...nama pun bengkel kan???

sikit2 aku berusaha untuk menghias dan melengkap kan bengkel ni....ok la kan...dah la tgh pregnant masa tu...kerja2 menggantung semua aku buat sendiri...mana yang terdaya la


hasil kerja murid tahun ni....


Dalam subjek KH ada kerja2 pertukangan untuk tahap 2...aku ler cikgu nyer...aku beli plywood dan kayu2 belum siap potong supaya murid aku merasa ler kerja menggergaji, mengukur, memotong dll...tp last2 aku yang penat memotong kayu2 ni...perghhh sabo jer la...

tapi aku sonok la..tgk hasilnya....murid2 aku pun saling kerjasama menyiapkan projek mereka....tapi yang tak best nyer...buku folio aku tunggu sampai sekarang tak anta2...


bukan stakat bertukang jer..menjahit langsir pun kerja aku..ha ha


siap bawak mesin jahit dari umah tu...


hasil lukisan aku...bolehhhh la....

aku ni bukan ler pandai melukis pun...tapi belasah jer la...tgk kekawan lain bz menghias bilik masing2..aku teringgin gak nak tgk bengkel aku cantik...



projek terbaru 2011..tanam sayur dalam bekas...


pokok hiasan dalam pasu

projek penyambungan litar


akuarium yang masih belum ada ikan....


Sekarang...aku masih terus cuba untuk mencantik dan melengkapkan lagi bengkel ni...ni aje la sumbangan yang boleh aku lakukan untuk kebaikan sekolah dan kemudahan pembelajaran anak murid ku....


mana la tau...jodoh ku mungkin tak panjang bersama sekolah ni...dapat lah aku abadikan kenangan terindah disekolah PARIT KUDUS ni...aminnnn....

1 comment:

  1. permulaan yang baik....kalau 2-3 tahun lagi mesti lagi cantik

    ReplyDelete